RECULL DE RECURSOS PER A L'ÚS DE LES TIC

RECULL DE RECURSOS PER A L'ÚS DE LES TIC

COMPETÈNCIA DE LES TIC: seqüenciació per cicles

Dins aquest blog us feim una proposta de seqüenciació per cicles a fi d'arribar a ser competents en el camp de les TIC.
Simplement és això, una possible proposta a fi d'ajudar-vos a consolidar la competència.

Educació Infantil
Alfabetització tecnològica
  • Usar el ratolí per assenyalar i clicar.
  • Iniciar/tancar l'ordinador.                            
  • Usar el teclat/tauleta sensible.
  • Imprimir clicant a la icona d'imprimir.
Instruments de treball intel·lectual
  • Prendre consciència de la possibilitat d'obtenir informació a través de mitjans electrònics.
  • Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d'objectes.
  • Confeccionar una imatge utilitzant un programari de dibuix senzill.
  • Explicar el procés de treball amb l'ordinador i indicar les eines utilitzades.
Eina de comunicació
  • Fer comparacions simples entre el telèfon i el correu.
Control i modelització
  • Seguir instruccions.

Primer Cicle

Alfabetització tecnològica
  • Usar els components bàsics de l'entorn gràfic de l'ordinador.
  • Obrir i tancar una aplicació, crear un nou document.
  • Desar i obrir un document amb ajut del professorat.
Instruments de treball intel·lectual
  • Accedir a informació que es trobi en suport CD-ROM o USB.
  • Accedir a pàgines web prèviament seleccionades (opció Preferits/ Bloc).
  • Crear, accedir i editar frases amb un processador de text senzill.
  • Imprimir documents.
  • Utilitzar programari gràfic senzill.
Control i modelització                                
  • Usar jocs senzills adequats a la seva edat. 


    Segon Cicle
    Alfabetització tecnològica
    • Usar l'ordinador de forma segura i responsable.
    • Identificar les diferències entre l'ús del disc dur, disquets, CD, USB...
    • Desar i obrir un document sense ajut del professorat.
    Instruments de treball intel·lectual                           
    • Accedir al hardware i software (disc dur, CD-ROM, USB...) sense l'ajut del professorat.
    • Usar un navegador d'Internet sense l'ajut del professorat.
    • Imprimir de forma selectiva.
    • Usar bases de dades senzilles realitzades amb l'ordinador, amb ajut del professorat.
    • Crear i editar un document, per exemple, un informe, un article de premsa o una carta, usant eines d'edició de text cada cop més complexes.
    • Elaborar una presentació multimèdia senzilla, per exemple, una presentació, amb ajuda.
    Control i modelització
    • Realitzar jocs adequats a la seva edat. 

       
    Tercer Cicle

    Alfabetització tecnològica

    • Personalitzar aspectes del sistema ( pantalla,....)
    • Comprendre la necessitat de fer còpies de seguretat i ser capaços de fer-les.
    Instruments de treball intel·lectual
    • Cercar informació en diferents portals d'internet.
    • Usar un cercador.
    • Crear una llista de Preferits.
    • Fer captures de text i gràfics amb les opcions Copia i Enganxa.
    • Crear i editar un document, per exemple, una postal, un calendari o una revista escolar, utilitzant editors de textos i gràfics.
    • Elaborar una sessió de diapositives, una presentació o un blog d'aula senzill amb l'ajut del professorat.
    • Conèixer programes cada vegades més complexes: Google Earth, Audacity, Movie Maker, Pixton... amb ajuda.


    Eina de comunicació
    • Dur a terme activitats simples en grup, per exemple: comunicacions o col·laboracions a través de correu electrònic.
    • Aprendre a usar l'opció d'adjunció de fitxers al correu electrònic.